La Vanguardia publica avui, a les pàgines 18 i 19, dos articles ("Generación multitarea" i "Más dispersos, menos eficientes") referits als nadius digitals o generació Google, adolescents nascuts entre 1980 i 1998 que comparteixen una nova manera de comportar-se davant la tecnologia. Els nord-americans els anomenen multitask generation perquè mentre fan els deures a l'ordinador tenen activada la finestra de missatgeria instantània, participen en xats, escolten música digital, responen misssatges del mòbil i descarreguen pel·lícules.
Com aquest fenomen pot afectar els seus cervells és una incògnita, però diversos experts apunten ja la falta d'aprofundiment en el coneixement i que es pot reduir, així, la capacitat d'aprenentatge i memòria.
En el mateix diari, a la pàgina 5 del suplement 'Dinero', Fernando Trías de Bes publica l'article "De qué innovación hablamos". És un interessant article que intenta posar ordre al voltant de la invocada etiqueta de la innovació. Conclou que, per ser un país competitiu, cal apostar clarament per la innovació que transformi el coneixement en valor. Però que cal comptar amb les diverses menes d'innovacions, a més de la tecnològica (o basada en la R+D+i).
Hi ha innovacions molt més assequibles que la que es basa en la tecnologia, com l'estratègia de copiar de les organitzacions innovadores (la practiquen les empreses que no creen tecnologia però que són més ràpides desenvolupant i millorant la d'altres, per exemple, Microsoft ha copiat diverses vegades de la creativitat radical d'Apple) i la innovació en models de negoci. La innovació en models de negoci no requereix de tecnologia; es tracta d'innovar en propostes de valor, en nous clients, en nous models de distribució, en noves formes de proveir serveis i productes. És una innovació més barata, ràpida i menys arriscada i la practiquen Zara, Eismann, Virgin, Nespresso, Starbucks...
Per tant, l'estratègia serà saber quina innovació impulsem a cada moment: la que permet crear, copiar i/o transformar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada