18 de setembre 2008

Cansat d'accedir a tants webs on t'has registrat? Friendfeed, una solució

¿Estàs cansat per haver d'accedir i identificar-te a webs i aplicacions, on estàs registrat, per cercar-hi novetats? Darrerament han començat a sorgir eines que faciliten aquesta tasca. Se les anomena lifestreaming.

Per donar-t'hi d'alta, aquesta mena de webs funcionen una mica com els lectors d'RSS. Però en comptes de subscriure't a webs que t'interessa seguir, aquí la finalitat és unificar en un accés comú la teva presència a webs i repositoris diversos (i els altres, al seu torn, s'hi poden subscriure). Per donar-t'hi d'alta, et demanen els teus comptes d'usuari (Facebook, Linkedin, Delicious, Twitter, Myspace, Digg, etc), després importen les teves dades i finalment t'aniran comunicant en la teva pàgina d'usuari els canvis que s'esdevinguin als webs on estàs subscrit (mitjançant RSS i API).

Les aplicacions lifestreaming tenen, doncs, molta utilitat en un món en què cada cop estem més infoxicats (o intoxicats per l'allau d'informació). De la munió de lifestreamings que hi ha, nosaltres ens hem donat d'alta a Friendfeed. I aquesta és la nostra adreça.

Bookmark and Share

7 comentaris:

Núria ha dit...

Fa un temps que el faig servir i la veritat és que t'hi acostumes!

Anònim ha dit...

Hola Núria. Sí, per a nosaltres, ha sigut tot un útil descobriment...
Per cert, ens coneixem de referències (i amics comuns) i tb som veïns de comarca. Posem l'enllaç del teu bloc al nostre.
Espero que tinguem l'oportunitat de coincidir aviat!

Xavill ha dit...

La veritat no faig servir gaire aquestes pàgines per que tinc la sensació que et perds una mica entre tantes novetats, possbilitats, contactes,...
Potser amb aquestes noves eines que ajuden a unificar tot una mica m'animo.

Unknown ha dit...

Jo tampoc faig servir gaire aquestes pàgines i vaig perduda. Per això trobo que qualssevol facilitat és ben rebuda.

Núria ha dit...

Hola de nou! També us afegeixo al blog. A veure si podem coincidir, doncs!

Família Graells i Roca ha dit...

Gràcies, Núria. La url és la de blogger però també, si ho prefereixes, graells.cat.

I això, esperem veure'ns ben aviat!

Unknown ha dit...

Els posts que tens al teu blog em semblen molt útils, perquè m'estan fent adonar que la web te moltes més utilitats i serveis dels que jo sóc capaç d'imaginar, aquest en concret em sembla molt interessant, ja que et garanteix està a la última sobre la informació que es penja a les webs que ens interessan, sense necessitat de fer comprovacions rutinàries, ho posaré en pràctica, segur. Gràcies per la informació.