30 de juny 2008

Llibres de capçalera sobre el canvi per a les vacances

A continuació oferim els llibres de capçalera necessaris per entendre els canvis que hem d'afrontar ciutadania, empreses i institucions si volem esdevenir una societat competitiva del segle XXI, involucrant-nos per aconseguir organitzacions intel·ligents que generin coneixement amb la participació de tothom, amb la intel·ligència col·lectiva. Per no perdre-se'ls!

  • 2004 The wisdom of crowds. James Surowiecky. Traduït el 2007 al castellà: Cien mejor que uno. La sabiduría de la multitud o por qué la mayoría es más inteligente que la minoría. El poder de la intel·ligència col·lectiva.
  • 2006 Wikinomics. Don Tapscott i Anthony D. Williams. La col·laboració en massa canvia serveis i tot (prosumidors).
  • 2006 The long tail. Chris Anderson. Abundància i diversitat substitueixen el consum en massa.
  • 2007 Everything is miscellaneous. David Weiberger. En el món digital, el desordre pot ser una virtut.
  • 2008 Here comes everybody. Clay Shirky. Ja no necessitem les organitzacions per organitzar-nos.


En Shirky i en Weiberger seran a Barcelona en el curs Sociedad red que ha preparat el Centre Ernest Lluch pel mes d'octubre. La llista de ponents és de primera fila i les inscripcions no són abusives. Hi ha obert també un grup a Facebook.

Bookmark and Share

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Del llibre que de James Surowiecki hi ha la versió en castellà publicada el 2007 per Ediciones Urano: Cien mejor que uno: La sabiduría de la multitud o por qué la mayoría siempre es más inteligente que la minoría.

I val la pena seguir el que comenta la Wikipedia sobre el llibre:

«Publicado por primera vez en 2004, es un libro escrito por James Surowiecki sobre la combinación de la información en grupos, que termina en decisiones que, argumenta él, son a menudo mejores que las que podrían haber sido tomadas por un solo miembro del grupo. El libro presenta numerosos casos estudiados y anécdotas para ilustrar su argumento, y recorre varios campos del saber, principalmente economía y psicología.

La anécdota inicial cuenta la sorpresa de Francis Galton cuando en la feria del condado una muchedumbre dedujo con precisión el peso de un buey cuando sus estimaciones individuales eran aproximadas (y el promedio estuvo más cerca del verdadero peso del buey que las estimaciones por separado de la mayoría de los miembros de la muchedumbre, y también más cercana que cualquiera de las estimaciones de los expertos en ganado).

El libro habla más de diversas colecciones de individuos decidiendo independientemente que de psicología colectiva tal como es tradicionalmente entendida. Hay paralelos con la teoría estadística de muestreo- una colección de individuos decidiendo independientemente tiende a ser más representativa del universo de posibles resultados, produciendo por eso una mejor predicción.»

http://es.wikipedia.org/wiki/Sabidur%C3%ADa_de_los_grupos

Narcís M.

Anònim ha dit...

Gràcies, Narcís, per l'explicació i el títol del llibre de Surowiecki en castellà. Ara mateix, incloc la imatge del llibre en castellà.