06 de juny 2008

Per què gestionar el coneixement a les organitzacions?


Avui al matí, a la Universitat Politècnica de València, he tingut l'oportunitat [la sort] de presentar la comunicació "Per què gestionar el coneixement a l'Administració?", dins la XVI Trobada de Serveis Lingüístics Universitaris. Amb el lema "La comunicació i els serveis lingüístics", les persones que es dediquen a prestar serveis lingüístics i de comunicació a les universitats de l'àmbit català, Xarxa Vives, s'han trobat, juntament amb experts i organitzacions externes, per «analitzar i aplicar noves formes de relació i comunicació» i trobar «nous enfocaments de la comunicació per contribuir a diluir la frontera entre el servei lingüístic i els usuaris».

Una organització perfecta, malgrat la pluja d'ahir a la 'vesprada' que volia deslluir, sense èxit, la visita historicoliterària pel centre de València. Tots els detalls organitzats (ponències, debat, visita al casal Octubre, sopar a Escola d'Hostaleria... fins i tot els barrets de marxandatge per als assistents i l'aigua de valència que vam prendre religiosament als bars visitats), absolutament tot estava pensat, organitzat i gestionat amb una empenta i imaginació que no van fer sinó augmentar encara més l'admiració que sento per la gent del serveis lingüístics universitaris (dic noms encara sabent que me'n deixaré: Montserrat Noró, Marta de Blas, Montserrat Balagueró, Marta Estella, Iolanda Calvo, Stuart Dyke, Enric Serra, Sílvia Amblàs, Gemma Bonet, Maria José, Conxa Planas, Jordi de Bofarull, Albert Servitje, Meius Ferrés, Ramon Bassa, Caterina Canyelles, Tomeu Font, Josep Maria Boladeras, Maties Segura, Alfons Esteve i tots els altres... però sobretot a la persona que ha estat pendent de tots els detalls, Josep Cortés, que ha estat des del primer moment al nostre costat!).

Jordi

Bookmark and Share

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jordi, gràcies per la magnífica intervenció a València. Ens has fet descobrir que la comunicació té altres límits (com deia l'Albert Om en aquell programa). Nosaltres treballem amb estudiants, i el que tu expliques pertany al seu món, per això sovint els costa de connectar amb nosaltres. Hem de revolucionar l'Administració si volem sobreviure!

Anònim ha dit...

Gràcies, Meius. Estic convençut que tot aquest replantejament de catàleg de serveis us anirà molt bé.
El secret és mantenir inquietuds per fer coses diferents, tenir interès a escoltar el que ens diuen els usuaris, col·laborar-hi fins que esdevinguin 'productors' tb del servei, mantenir un sistema de valors que ens hi facin més propers i, sobretot, no renunciar a qüestionar-nos les coses que fem i a aprendre constantment.
I això vaig tenir la clara sensació que ho continueu mantenint. I encara amb més ganes de quan us vaig conèixer!